Berta de Pablos-Barbier, enginyera agrònoma per la UPV, esdevindrà a partir del pròxim 1 de gener presidenta de les marques de xampany francès Moët Chandon, Dom Perignon i Mercier, segons que va anunciar aquest dijous el seu propietari, el grup de luxe LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton). De Pablos-Barbier entrarà també en el consell executiu de la divisió Moët Hennessy.

La carrera de De Pablos-Barbier s’ha desenvolupat principalment en els sectors de l’alimentació i la moda. Va començar en Mars, amb càrrecs de responsabilitat quant a l’Orient Mitjà, Europa i Espanya (en va ser directora general al nostre país entre els anys 2005 i 2007). Després de passar pel grup de luxe Boucheron i per Lacoste, on va ser responsable de màrqueting, el 2015 va tornar als Estats Units, a Mars, i de llavors ençà ha ocupat diversos càrrecs, el més recent dels quals ha sigut el de CGO (chief growth officer o responsable principal de creixement).

El màxim responsable de Moët Hennessy, Philippe Schaus, va fer notar que la nova presidenta de les marques de xampany té formació en agronomia, i dedicarà el mes de gener, sota el guiatge de Baschiera, a integrar-se per garantir "una perfecta continuïtat" en la direcció de les tres marques.