Fuente: Noticias UPV

Dos titulats UPV, premiats amb sengles accèssit, dotats amb 2.000 euros cadascun, en el XVIII Certamen Universitari Arquimedes

Elena Amaro Prellezo i Patrick Cottilli, titulats tots dos per la Universitat Politècnica de València (UPV), han sigut reconeguts amb sengles accèssit, dotats amb 2.000 euros de premi cadascun, en la 18a edició del prestigiós Certamen Universitari Arquimedes.

Màster Universitari en Biotecnologia Biomèdica per la UPV, Elena Amaro ha rebut el premi per la seua tesi, titulada "Teràpia basada en vesícules extracel·lulars derivades de cèl·lules mare mesenquimals per al tractament de la toxicitat induïda per doxorrubicina en les diferents poblacions cel·lulars del cor" i dirigida per José Gadea Vacas, Pilar Sepúlveda Sanchis i Akaitz Dorronsoro González, membres del Departament de Biotecnologia UPV.

Per part seua, Patrick Cottilli, graduat en Biotecnologia per la UPV, ha obtingut el guardó gràcies al seu treball final de grau, "Efecte del viroide de l'exocortis dels cítrics sobre l'estrès ribosomal en plantes de tomaca", tutoritzat per Ismael Rodrigo Bravo i Mª Purificación Lisón Párraga, integrants també del Departament de Biotecnologia UPV.

88.500 euros en premis i rècord de participación

Dotat amb 88.500 euros en premis, el Certamen Universitari Arquimedes va ser creat en 2002 pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats amb l'objectiu estimular i promoure la incorporació dels estudiants a l'àmbit de la investigació científica universitària.

En aquesta 18a edició, han concorregut 616 treballs de 56 universitats diferents, la qual cosa ha suposat un rècord de participació. D'ells, el jurat va seleccionar un total de 25 projectes, que van ser defensats en públic pels joves universitaris durant els dies 27 i 28 de novembre.

Després de les exposicions i la deliberació del jurat, format per experts de totes les àrees del coneixement (ciències socials i humanitats; enginyeria i arquitectura; ciències experimentals, exactes i ambientals; i ciències biològiques i biomèdiques), el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats ha atorgat els premis als guanyadors, entre els quals es troben els dues titulats UPV.