Joaquín Longares ha sigut nomenat nou delegat d’Iberdrola a la Comunitat Valenciana. Nascut a València (1965), Longares té un ampli coneixement del sector empresarial valencià. Substitueix Julián Bolinches, que, després d’una dècada al capdavant de la companyia, s’ha jubilat fa poc.

El nou delegat a la Comunitat Valenciana és enginyer industrial per la Universitat Politècnica de València, en l’especialitat d’Electricitat, i ha cursat programes de formació de directius de l’IESE i de l’Institut d’Empresa, i el Programa de direcció general d’empreses de l’Escola d’Organització Industrial (EOI).

Cal destacar el fet que Joaquín Longares és des de l’any 2013 el màxim responsable de l’àrea comercial d’Iberdrola a la Comunitat Valenciana i a la Regió de Múrcia, càrrec que continuarà exercint.

La seua trajectòria en Iberdrola comença l’any 1991, quan va ser nomenat responsable de nous subministraments a la zona de valència, en el negoci de distribució. El pas a la direcció comercial el va donar el 1997 quan fou seleccionat com a gestor de grans clients, des d’on anà progressant fins que el 2002 va ocupar el lloc de gerent de grans clients de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia, amb un parèntesi en el període 2000-2002 en el qual va ser nomenat gerent comercial de nous mercats per a coordinar l’entrada de la companyia en territoris no tradicionals d’Iberdrola (Galícia, Astúries, Aragó, Catalunya i Andalusia).