El projecte de mecenatge de la UPV continua creixent gràcies al suport de noves empreses i entitats. L'última a sumar-se a aquesta iniciativa ha sigut l'empresa de residències universitàries RESA, que contribuirà a la posada en marxa d'una nova beca Alumni UPV. En aquest cas, RESA aportarà 3.000 euros anuals a l'alumna o alumne que obtinga la beca. La donació es durà a terme durant els quatre cursos del grau universitari, o durant sis anys, en el cas d'un doble grau.

L'objectiu és donar suport a estudiants amb bon expedient acadèmic i recursos econòmics limitats. Un acompanyament econòmic que, en alguns casos, pot resultar determinant per a la consecució dels estudis universitaris. Amb el compromís ja ferm de l'empresa, el pas següent és preparar la convocatòria de la beca, que tindrà en compte criteris acadèmics i econòmics per a la concessió d'aquesta donació.

“És important retenir el talent i que cap estudiant abandone la universitat per motius econòmics. A més, aquest acord posa en evidència el fort vincle que hi ha entre la Universitat i el sector empresarial”, ha assegurat el rector de la UPV, José E. Capilla, durant la signatura d'aquest acord amb RESA, l'empresa líder de residències universitàries a Espanya.
Per part seua, la directora comercial i de màrqueting de RESA, Eleonora Guardini, ha destacat el compromís de la seua companyia amb el mecenatge universitari: “Tenim un programa de diverses beques i ajudes signat amb entitats i universitats com la Universitat Politècnica de València, que ens permeten donar suport a la comunitat universitària i als estudiants amb menys recursos”.

Oficina de Mecenatge de la UPV

El vicerector d'Internacionalització i Comunicació, José Francisco Monserrat, ha explicat que aquest projecte de beques Alumni UPV és una de les línies de treball de l'Oficina de Mecenatge de la UPV, que “juntament amb una gran campanya associada a la sostenibilitat, que es presentarà durant l'esdeveniment de mecenatge del pròxim mes de gener, són alguns dels eixos vertebradors que tenim en marxa”.

El programa de beques Alumni UPV compta ja amb el mecenatge de l'empresa pública Ineco i de la Caixa d'Enginyers, al qual se suma ara RESA. L'objectiu és anar enfortint el suport d'entitats i empreses per a aconseguir que cap estudiant abandone els estudis universitaris per motius econòmics.

Sobre RESA

Amb més de 30 anys d'experiència, RESA és l'operador de residències universitàries líder a Espanya. Amb un total d’11.300 places d'allotjament, més de 45 convenis i acords de col·laboració amb les principals universitats i institucions, i 41 actius presents en 21 ciutats espanyoles, es posiciona com la xarxa més extensa del país.