Fernando Candela ha assumit el comandament temporal d'Ibèria després de la marxa de Javier Sánchez-Prieto com a president i conseller delegat.

«No hi ha, per descomptat, millor fermall per a la meua carrera professional que dirigir Ibèria, la companyia aèria líder d'Espanya i una de les empreses més destacades del país, tot un exemple d'eficàcia en l'àmbit internacional», va assegurar Candela.

Candela va ser conseller delegat de Level des de 2019 i era director de Transformació de IAG des de 2020. A més, va ser conseller delegat d'Ibèria Express durant sis anys i, anteriorment, entre altres càrrecs, va ser director de Planificació i Control de Gestió de Air Nostrum.

Amb quasi trenta anys d'experiència en el sector aeri, és enginyer industrial per la Universitat Politècnica de València i ha realitzat diferents programes formatius per a executius en centres com el Massachusetts Institute of Technology (MIT), l'Institut d'Empresa (IE) o el IESE. Al llarg de la seua vida professional ha treballat també en companyies com Uralita o Andersen Consulting.

D'altra banda, després de més d'una dècada vinculat al sector de l'aviació comercial, on ha sigut CEO de Vueling i d'Ibèria, Sánchez-Prieto liderarà la multinacional espanyola que va ser fundada a València en 1995 i que des de llavors ha ajudat a nàixer a més de 250.000 xiquets a tot el món.