La Fundació Ibercaja ha fallat la desena edició del Premi Ibercaja de Pintura Jove, una convocatòria nacional que té com a objectiu promoure la pintura i donar suport a la creació d’artistes joves en l'inici de les seues carreres, en la qual han participat 220 artistes.

En aquesta ocasió, l'alacantí Jaume Pérez Cremades ha obtingut el primer premi per l’acrílic i oli sobre llenç titulat Beyond chaos, i el segon premi s'ha concedit a la saragossana Alba Lorente Hernández, pel quadre Ut patet, realitzat en tinta xinesa sobre paper Montval.

En total, s'han seleccionat 30 obres, que seran l'eix central de la “Mostra Premi Ibercaja de Pintura Jove 2022”, que es realitzarà del 3 de juny al 31 de juliol, a la sala d'exposicions d'Ibercaja Pati de la Infanta.

De l'obra guanyadora, el jurat ha destacat la seua recerca plàstica, a través d'una abstracció pictòrica, com també la transformació de la naturalesa per mitjà d'estructures obertes concebudes com a feixos de llum vegetals.

SOBRE PÉREZ CREMADES

Jaume Pérez Cremades (Alcoi, Alacant, 1994) és graduat per la Facultat de Belles Arts de Sant Carles de València, on va cursar el Màster en Producció Artística. Guanyador de la beca d'art contemporani de la Càtedra Antoni Miró de la Universitat d'Alacant i la Fundació Banc de Sabadell, ha exposat de manera individual en vuit exposicions i en més de quaranta col·lectives. Entre aquestes, destaquen mostres organitzades a la Llotja  de Sant Jordi a Alcoi, que pot visitar-se fins al 15 de setembre; a la Fundació Mutua Levante el 2021; al MUA (Museu de la Universitat d'Alacant); a l’IVAM CADA, i a la Galeria Vangar a València durant el 2020, a més de formar part de la mostra “Tempus Quietare” del col·lectiu de galeries de València, al Centre Cultural La Nau, i una exposició al Museu d'Art Contemporani de Mataró, ambdues el 2019.

Una part de la seua obra està ubicada de manera permanent en la Col·lecció d'Art de la Fundació Mutua Levante i en la Col·lecció Municipal d'Art d'Alcoi.