L'empresa QZ Urban Furniture, fundada per l'antic alumne de la UPV Enrique Mínguez (Màster Universitari en Enginyeria del Disseny), ha sigut premiada amb l’European Product Design Award en la categoria d'equipament i mobiliari exterior pel producte Banc Cua Balena (Whale Tail Bench).

El banc Cua Balena està inspirat en una de les icones més representatives dels oceans, com ho és la cua de les balenes. I està pensat perquè, quan no s'utilitza per a seure, tinga una utilitat escultural en espais públics com parcs, passejos, carrers i places.

Aquesta peça de mobiliari urbà es pot realitzar en diferents materials, com: fibra de vidre reforçada amb fusta, fibra de vidre reforçada amb plàstic reciclat HPDE i ciment.

European Product Design Award

L’European Product Design Award va ser creat per a reconèixer els esforços de dissenyadors i dissenyadores internacionals que contribueixen a la millora de la vida quotidiana amb les seues enginyoses creacions.

Es premia el pensament estratègic i imaginació que porten a la creació de grans productes, i els guardons estan patrocinats per Farmani Group amb la finalitat de promocionar el disseny industrial a Europa.

Màster en Enginyeria del Disseny de la UPV

“Aquest reconeixement al bon disseny que realitza l'alumnat del Màster en Enginyeria del Disseny de la UPV és molt gratificant per a tots perquè demostra que la formació i l’orientació que reben és la correcta”, assenyala Gabriel Songel, professor del Màster de la UPV, qui a més ha valorat molt positivament “el reconeixement a l'emprenedoria d'empreses el valor estratègic de les quals és el disseny”.