Salvador Estevan liderarà l'execució de l'Estratègia Nacional d'Intel·ligència Artificial (ENIA), dotada de 330 milions el 2021

Enginyer de Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de València, Estevan va ingressar per oposició al cos superior de sistemes i tecnologies de la informació de l'administració de l'estat el 2010. El 2015 va finalitzar el Programa de lideratge per a la gestió pública de l’IESE Business School.

L'executiu exercia actualment el lloc de subdirector adjunt de Comunicacions de la Secretaria General d'Administració Digital, dependent de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital. Aquesta unitat treballa en serveis digitals de l'administració, i col·labora i gestiona projectes de llenguatge natural i aplicacions d'intel·ligència artificial en serveis de la Secretaria General d'Administració Digital. A més, el directiu, en l'últim any, ha participat activament en la definició dels projectes del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i en la definició de les actuacions de l'agenda Espanya Digital 2025.

El seu gran repte, a partir d'ara, serà liderar i executar l'Estratègia Nacional d'Intel·ligència Artificial (ENIA), que està dotada amb 330 milions el 2021 i a la qual el Govern preveu destinar 600 milions en el període 2021-2023.