Distingir a professionals, empreses i administracions públiques destacades en l'àmbit de les tecnologies de la informació és l'objectiu dels Premis Sapiens, atorgats pel Col·legi Oficial d'Enginyeria Informàtica de la Comunitat Valenciana (COEICV). Enguany entre les persones premiades es troba Eduardo Vendrell, Premi Sapiens Acadèmic 2021.

Eduardo Vendrell és professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSINF) de la UPV i vicerector d'Estudis, Qualitat i Acreditació d'aquesta universitat des del 2017. Entre les diverses responsabilitats que ha exercit com a representant acadèmic de l'enginyeria informàtica, destaquen les d'haver sigut degà de l’ETSINF des de 2009 a 2017, president de la Conferència de Directors i Degans d'Enginyeria Informàtica (CODDII) des de 2012 a 2017 i president de la European Quality Association Network for Informatics Education (EQANIE) de 2015 a 2017.

Dignificació de l'enginyeria informática

Des del jurat dels Premis Sapiens han volgut destacar la tenaç contribució d'Eduardo Vendrell a la dignificació de l'enginyeria informàtica i al seu reconeixement com un instrument clau per al desenvolupament econòmic i social. Segons el jurat, la seua interlocució amb diferents ministeris i entitats ha sigut crucial en el camí perquè l'enginyeria informàtica siga equiparada a les altres enginyeries.

En la seua intervenció, Vendrell ha posat en valor l'eficaç resposta de l'enginyeria informàtica als reptes que ha plantejat aquesta pandèmia. “Hem oferit solucions a la societat. En totes les universitats ho hem vist, es van acabar les classes presencials i la setmana següent ja estàvem fent classe en línia, una prova d'estrès als sistemes que hem superat amb escreix”.

Perquè l'enginyeria informàtica puga desenvolupar tot el seu potencial per a la millora de la vida de les persones, Vendrell ha advocat per un acostament a la societat, “necessitem mostrar la part humana de la informàtica, que se'ns comprenga”.

Innovació docent i recerca

Eduardo Vendrell Vidal és llicenciat en Informàtica per la Universitat Politècnica de València i doctor en Informàtica per la mateixa universitat; també és international engineering educator certificat per la Societat Internacional de Pedagogia de l'Enginyeria (International Society for Engineering Pedagogy).

Des del 1991 és professor titular a la UPV, al Departament d'Enginyeria de Sistemes i Automàtica, adscrit en l'actualitat a l’ETSINF. Ha participat en diversos projectes d'innovació docent per tal d’acostar l'educació universitària a les demandes de la societat actual.

En la seua faceta investigadora, desenvolupa la seua activitat a l'Institut Universitari d'Automàtica i Informàtica Industrial; ha integrat projectes de recerca nacionals i internacionals, i ha publicat resultats en congressos i revistes en el camp de la robòtica i el CAD/CAM (disseny i fabricació assistit per ordinador).

Premis Sapiens 2021

La Borsa de València ha acollit el lliurament dels Premis Sapiens, després de la seua cancel·lació l'any passat com a conseqüència de la pandèmia. Els guardons han posat fi a la Setmana Informàtica de la Comunitat Valenciana i l'acte ha comptat amb l'assitència d'autoritats com el Conseller d'Hisenda i Model Econòmic de la Generalitat Valenciana, Vicent Soler, que ha subratllat el paper fonamental de la tecnologia "per a construir el camí cap a la recuperació econòmica i social".

El president del COIICV, Alejandro Blasco, ha afirmat en la seua intervenció que enguany “s'ha constatat l'evolució i bon estat de salut de professionals, empreses i organitzacions relacionats amb l'enginyeria informàtica”.

El president del COIICV ha insistit en la importància de reconèixer el valor dels i les professionals: “Les persones són els vertaders artífexs del canvi i l'actiu més valuós de les organitzacions. Hem de cuidar aquest talent, valorar-lo i retribuir-lo adequadament”.