La llicenciada en Documentació per la UPV Alicia Sellés Carot ha sigut designada vocal de la Biblioteca Nacional

Alicia Sellés Carot ha sigut seleccionada –entre els nou vocals designats pel titular del Ministeri de Cultura– per a formar part del Ple del Reial Patronat com a persona “de reconegut prestigi o competència en l'àmbit de la cultura, la recerca científica i l'economia, o que s'ha distingit per la seua col·laboració o suport a la Biblioteca Nacional d'Espanya” segons explica la pàgina web de la mateixa Biblioteca.

Nomenada en els primers dies d'aquest mes de març nova vocal del Patronat de la Biblioteca Nacional d'Espanya (BNE) per part del ministre de Cultura i Esport, José Manuel Rodríguez Uribes.

Trajectòria

Llicenciada en Documentació per la Universitat Politècnica de València, des dels inicis ha treballat amb recursos de codi obert (open  source) per a biblioteques, arxius o repositoris, en projectes tant d'implantació com d'integració i interoperabilitat. Des del 2007 fa un treball actiu en la comunitat Koha i des del 2010 treballa en el desenvolupament de Koha-Kobli  (impulsat per la Subdirecció General de Coordinació Bibliotecària).

És també professora associada a la Universitat Politècnica de València i consultora del Grau d'Informació i Documentació de la UOC.

Ha treballat en projectes d’R+D relacionats amb la integració i interoperabilitat de sistemes integrats de gestió de biblioteques, i altres eines i solucions documentals de codi obert. Des del 2018 és presidenta de la FESABID (Federació Espanyola de Societats d'Arxivística, Biblioteconomia, Documentació i Museística), on ha col·laborat en dues línies de treball: l'enfortiment del moviment associatiu, i les accions de sensibilització política per a visibilitzar el paper de les biblioteques i de l'accés a la informació en el marc de l'Agenda 2030 i els objectius de desenvolupament sostenible. També és coordinadora del Grup de treball de Biblioteques i Agenda 2030 del Consell de Cooperació Bibliotecària.