La castellonenca Estrella Luna Díez, investigadora de la Universitat de Sheffield (Gran Bretanya), ha sigut elegida nova presidenta de la Societat de Científics Espanyols al Regne Unit (CERU) després de la celebració del simposi internacional d'aquest col·lectiu, clausurat ahir a Londres, i en el cinquè aniversari de la seua fundació.

Estrella Luna Díez és enginyera agrònoma per la Universitat Jaume I de Castelló i per la Universitat Politècnica de València. Al novembre del 2012 va finalitzar el Doctorat en Ciències Biològiques per la Universitat de Lancaster al Regne Unit. En l’etapa postdoctoral al Departament de Ciències Animals i Vegetals de la Universitat de Sheffield, va identificar la proteïna vegetal receptora de l'àcid aminobutíric, un compost químic que indueix resistència contra diferents estressos en una gran varietat d'espècies vegetals.

Luna substitueix en el càrrec la investigadora María Jiménez. CERU, fundada el 2012, integra més de 700 socis pertanyents a un variat espectre de professionals de la recerca en totes les seues disciplines, des d'estudiants de màster i doctorat fins a catedràtics i professionals, que treballen tant en la indústria com en el sector públic del Regne Unit. La seua labor se centra a facilitar la comunicació entre el personal investigador espanyol al Regne Unit; fomentar la col·laboració entre tots dos països per a sumar sinergies i incrementar els èxits de l’R+D+I; convertir-se en portaveus dels científics espanyols davant les institucions públiques britàniques i espanyoles, i millorar la percepció social de la ciència.

Fundació Ramón Areces // Des dels inicis, la CERU ha realitzat més de 250 activitats, i compta amb el suport de la Fundació Ramón Areces, la Fundació Banco Santander, l'Ambaixada d'Espanya al Regne Unit, la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), l'empresa NIMGenetics i la Fundació Telefònica. El 2016 va rebre el Premi a la Innovació concedit pel Fòrum d'Empreses Innovadores.