Ernest Valetín Faulhaber rep la primera Beca Alumni UPV “Non Stop” – INECO que s’allargaràs els anys que duren els seus estudis de Grau

Ernest va a la Universitat Politècnica de València diàriament des de la seua localitat d'origen, Benicàssim. Un desplaçament que habitualment fa en transport públic i que li lleva més de tres hores diàries del seu temps. L'opció de viure a València era inviable a causa dels alts preus del lloguer, però “la UPV té molt de prestigi i, encara que haja de fer un sacrifici de venir cada dia, al final pagarà la pena”, assegura Ernest, estudiant del Grau d'Enginyeria Informàtica a la UPV.

No obstant això, aquesta situació pot millorar per a Ernest, ja que ha sigut el beneficiari de la primera Beca Alumni UPV “Non Stop” - Ineco, dotada d'una quantia de 3.000 euros anuals per a ajudar-lo a costejar els estudis fins que acabe el Grau. “El pla és buscar un pis a València, una habitació, i estar almenys els mesos que dura el curs”, ha explicat Ernest. Una acció de mecenatge que ha sigut possible gràcies a l'aportació de l'empresa Ineco. “Considerem que no ha d'haver-hi una bretxa discriminatòria entre persones per tal que tots puguen accedir a una educació”, ha afirmat Lara Serrano, directora de personal d’Ineco, que ha fet el lliurament de la beca a Ernest Valentín Faulhaber.

Criteris econòmics i acadèmics

Per a aconseguir la beca ha competit amb molts altres estudiants i s'han tingut en compte criteris econòmics i acadèmics. “En aquesta convocatòria hem rebut 52 sol·licituds i Ernest ha sigut l'expedient més brillant de tots”, ha explicat Belén Arrogante, coordinadora d’Alumni UPV.

Mecenatge UPV

La beca Ineco és la primera d'una llista que va en augment per a potenciar el mecenatge universitari. Antonio Pérez, director de l'Àrea de Captació de la UPV, ha detallat que aquesta beca reflecteix a la perfecció què és el mecenatge UPV, “el fet que empreses donen suport i acompanyen durant la seua formació estudiants brillants que requereixen aquesta ajuda econòmica. Necessitem la col·laboració de la societat per mitjà d'accions de mecenatge per a continuar millorant tecnològicament i, per descomptat, també donant suport al talent a través de beques com aquesta”.

La Universitat Politècnica de València ha signat ja acords amb la Fundació Caixa d'Enginyers i amb l'empresa Siresa per a becar alumnes de nou ingrés durant tota la seua etapa universitària, perquè ningú abandone els estudis per motius econòmics.