Francisco Segura és graduat en Enginyeria Industrial, en l'especialitat de Mecànica (1997), per la Universitat Politècnica de València. És president i conseller delegat del Grup Segura; forma part del comitè executiu de la CEV, i és membre de l'AVE. És patró de la Fundació Premis Jaume I en la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València i en la Càtedra de Cultura Directiva i Empresarial de la Universitat Politècnica de València.

Ara, l'assemblea d'AVIA, el clúster de l'Automoció i la Mobilitat de la Comunitat Valenciana, l'ha elegit com a president, després d'haver sigut membre de la junta directiva de l'entitat. En el càrrec rellevarà a Mónica Alegre, qui ha estat al capdavant d'AVIA des del 2018 desenvolupant el clúster com a entitat de referència, no sols en automoció sinó també en mobilitat sostenible.