El registro para este evento se encuentra cerrado
El curs mostra als alumnes diferents aspectes de la nostra alimentació, des del punt de vista dels productes, la producció, el transport, l’afecció al medi ambient i a les persones, l’afecció a la nostra salut, etc. Tot mitjançant activitats dinàmiques: jocs, vídeos, debats, tallers, etc.

L’objectiu principal d’aquest curs pràctic és reflexionar sobre el consum que realitzem a l’hora d’alimentar-nos, ser-ne conscients i intentar transformar-lo. Objectius generals: Comprendre la relació existent entre el que es produeix i el que mengem. Relacionar l’agricultura i la ramaderia, el que mengem, amb la nostra salut. Establir connexions entre la globalització i la qüestió de la sobirania alimentària. Descobrir altres formes de mirar el nostre món.

T 1. ¿De què va el curs? ¿Què mengem?

T 2. On comprem allò que mengem i d’on ve?

T 3. Com es produeix allò que comprem? (Agricultura, ramaderia i pesca)

T 4. Com es produeix allò que comprem? (Comerç just)

T 5. ¿Com afecta a la societat i com ens afecta a nosaltres? (Sobirania alimentària)

T 6. ¿Com afecta al medi ambient? (Petjada ecològica)

T 7. Trucs per a consumir menys i viure millor

Es seguirà una metodologia participativa i activa: amb treballs en grup i també individuals. Es buscarà sempre fomentar la participació de l’alumnat i es donarà prioritat a l’aprenentatge col·laboratiu.

Destinataris:

Tota la comunitat universitària. Tots aquells interessats en el consum responsable.

Fechas y horario:

Es tracta d’un taller de 14 hores repartides en 3 dies:

24/09/2018 de 15 a 20 h

26/09/2018 de 15 a 20 h